søndag 25. april 2010

Oppusset kommode. ♥

Dette er hva jeg hadde som utgangspunkt. Det er en kommode med 6 skuffer, 2 små øverst, 3 store under. Den er laget av tre og ikke sponplater, så det er et solid møbel! Jeg fikk den av naboen min gratis! Jeg bestemte meg for at jeg ville ha den mørkere og endre håndtakene som var runde, til noen av metall.




Jeg begynte med å pusse med sandpapir, på dette bildet kan dere se at treverket ble endel lysere etter dette. Takk Gud for at jeg hadde noen sterke guttearmer til å hjelpe meg! Tusen takk til kjæresten min! Etter dette vasket vi over med en fuktig klut for å fjerne alt støvet.




Så fylte jeg de gamle skruehullene med sparkel. Pappa hadde noe så fantastisk som ferdigblandet sparkel på tube! Som dere kan se har jeg også market opp de nye hullene med tegnestifter. Brukte endel tid på å måle alle veier så de nye hullene skulle bli like på alle skuffene.


Så lot jeg sprarkelet tørke før jeg pusset over for å fjerne det overflødige. Så borret jeg to nye hull til hvert håndtak. To i hver store skuff, en i hver liten.


(Tips: Bruk verktøyet riktig, da sparer du MASSE tid, hahaha! Jeg drillet feil vei, og det funket dårlig.)


På dette bildet kan dere se hvorden det første laget ble med sort lasur fra Ikea.







Det ferdige produktet! Ferdig med to lag med lasur, og jeg har satt på håndtakene.

Jeg den!

2 kommentarer: