søndag 2. mai 2010

To nye malerier

I går kjedet jeg meg så jeg bestemte meg for å male noe som passet til maskene jeg kjøpte. Ble superfornøyd med resultatet, så disse blir det nok fler av.

Jeg begynte med en brun base som jeg la på med en bred pensel. Som dere kan se malte jeg ikke hele veien bort. Etter dette highlightet jeg med en lysegul farge jeg vannet ut litt. Så malte jeg den gule firgkanten før jeg malte de to menneskene over. Til slutt laget jeg detaljene.

I dag kjedet jeg med igjen, så jeg ville laget et bilde til. Fant et gammelt Ikeabilde på nettet. Ville lage noe lignende det. Jeg brukte en canvas jeg allerede hadde malt på. Den lysebrune/gule delen i hjørnet var det jeg allerede hadde malt. Brukte tape og laget hundemønsteret. Malte inni hunden med hvit maling og utenfor brukte jeg sort..Når dette hadde tørket en stund fjernet jeg tapen og fylte inn området med gult. Jeg malte ikke over det gamle her for å gå en ekstra kul look. Når vi får oss hund skal dette bilde henge over plassen dens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar